FAQ

Z powodu pandemii Covid-19 odeszliśmy od formuły masowego wydarzenia lokalnego, nie rezygnując z pomagania poprzez aktywność. Po raz pierwszy Walkathon staje się wydarzeniem o zasięgu ogólnopolskim. Każdy może włączyć się do akcji, podejmując dowolną aktywność na świeżym powietrzu. Aktywność uczestników zmienimy w konkretną pomoc dla podopiecznych Domów Pomocy Społecznej. Pula wsparcia będzie rosnąć z każdym kolejnym tygodniem i z zarejestrowaną aktywnością uczestników. W sumie chcemy przekazać 500 wózków inwalidzkich dla podopiecznych Domów Pomocy Społecznej, po 100 wózków w każdy z Pięciu Tygodni Zdrowia. 

Walkathon z jednodniowej, masowej imprezy lokalnej, skupiającej każdego roku kilka tysięcy uczestników zmienia się w akcję ogólnopolską. Wydarzenie potrwa pięć tygodni, które nazwaliśmy „Pięć Tygodni Zdrowia”. Startujemy 8 sierpnia, akcję kończymy 11 września. Dzień później, 12 września w finale na starówce w Toruniu w Białym Miasteczku ogłosimy ogólnopolski wynik aktywności i „wychodzoną” skalę wsparcia. 

Najważniejsza jest aktywność, która od lat promujemy. Stawiamy na dowolność – może to być spacer, nordic walking z kijkami. Ważne, żeby zarejestrować swoją aktywność, posługując się dowolną aplikacją mobilną monitorującą czas, dystans i trasę i zapisać ją w postaci zrzutu z ekranu telefonu, logując się na naszej stronie www.neucadlazdrowia.pl. Ruszać można się grupowo lub w pojedynkę, najważniejsze jest podejmowanie aktywności na świeżym powietrzu, które my zmienimy w pomoc dla podopiecznych DPS. 

Stawiamy na konkretną pomoc. W każdym z pięciu tygodni, uczestnicy rejestrując aktywność mogą „wychodzić” pomoc w postaci pakietu 100 wózków inwalidzkich dla podopiecznych DPS-ów, co daje 500 wózków w czasie całej akcji. 

Żeby wspólnie osiągnąć cel w postaci pakietu 500 wózków dla DPS uczestnicy muszą wykazać się aktywnością. W każdym tygodniu liczba aktywnych uczestników musi wzrosnąć co najmniej o 2 tysiące, tak aby w ostatnim, 5. tygodniu osiągnąć minimum 10 tysięcy aktywnych uczestników. 

Uczestnik to osoba zarejestrowana na www.neucadlazdrowia.pl, która przynajmniej jeden raz w tygodniu wykazała się aktywnością zrzucając screen z telefonu. Uczestnikami są również członkowie grupy, którzy udokumentowali swoją aktywność zrzutem trasy z ekranu oraz zbiorowym zdjęciem całej grupy. 

Nie narzucamy formuły aktywności, ważne, żeby był to ruch na świeżym powietrzu kojarzący się z ideą Walkathonu taki jak spacer, nordic walking z kijkami, szybki chód, marsz itp.

Tygodnie podzieliliśmy na pięć wiodących tematów – I serce; II układ ruchu; III oddech; IV skóra i zdrowe odżywianie; V choroby cywilizacyjne. Każdy tydzień to nowe wyzwania z nagrodami dla wyróżniających się uczestników Walkathon NEUCA dla Zdrowia. Wyzwania ogłosimy na profilach Walkathon NEUCA dla Zdrowia na Facebooku oraz Instagramie. Pięć Tygodni Zdrowia to także seria webinarów eksperckich – spotkań z ekspertami w temacie wiodącym w danym tygodniu. 

Wyzwanie to jedna z kilku aktywności z nagrodami, który ogłosimy podczas Pięciu Tygodni Zdrowia.

Rejestrując się jako uczestnik na www.neucadlazdrowia.pl oraz zapisując swoją aktywność w kolejnych Pięciu Tygodniach Zdrowia. Każda kolejna aktywność to większa szansa na wygraną w naszych aktywnościach. 

Nagrody będą zależeć od wyzwania, W zależności od wyzwania może to być koszulka Walkathonu z Twoim imieniem, butelki flitrujące do wody i inne. Śledź na bieżąco informacje na naszej stronie.  

Obowiązują wcześniejsze zapisy poprzez link do strony w narzędziu CLICKMEETING. Gdzie należy zadeklarować chęć udziału w wydarzeniu. Liczba miejsc w webinarze jest ograniczona. Informacje o webinarach będą dostępne w social mediach i na www.neucadlazdrowia.pl

Nie planujemy zapisu webinaru, jeśli jednak będzie taka możliwość na pewno poinformujemy o niej poprzez social media. 

Nie, z powodu zagrożenia przenoszenia COVID-19 w tym roku zrezygnowaliśmy z masowej dystrybucji kijków i koszulek. Numer startowy system wygeneruje automatycznie, przy rejestracji uczestnika. Dajemy możliwość jego pobrania do wydruku. Numer startowy będzie ważnym elementem jednego z premiowanych „wyzwań” dla uczestników, które ogłosimy w trakcie trwania Walkathon NEUCA dla Zdrowia. 

Tak, akcja oraz powiązane z nią wydarzenia są bezpłatne. 

Rejestracja odbywa się poprzez stronę www.neucadlazdrowia.pl. Należy podać adres e-mail oraz zadeklarować uczestnictwo jednoosobowe lub grupowe. Na wskazany podczas rejestracji e-mail system wyśle automatycznie wiadomość. Loginem pozostaje podany na początku adres e-mail. W tym samym e-mailu uczestnik otrzyma numer startowy, który będzie jednocześnie hasłem logowania do profilu na www.neucadlazdrowia.pl. 

Tak, system generuje numer startowy automatycznie przy pierwszej rejestracji na www.neucadlazrowia.pl. Patrz również pytanie nr 14.

Rejestrując się na www.neucadlazdrowia.pl system zapyta, czy jesteś uczestnikiem indywidualnym czy Kapitanem drużyny (aktywność grupowa). Warto tworzyć grupę, ponieważ zwiększa to liczbę aktywnych uczestników. Każdy kolejny, który zarejestruje swoją aktywność to szansa na konkretną pomoc od organizatora Walkathonu, Fundacji NEUCA dla Zdrowia.

Grupa to minimum 2 i maksimum 50 osób uprawiających w jednym miejscu i czasie aktywność na świeżym powietrzu. Ta wielkość jest zgodna z aktualnymi rządowymi zasadami bezpieczeństwa dotyczącymi zapobieganiu COVID-19. 

Podczas rejestracji grupy na www.neucadlazdrowia.pl system wygeneruje numer startowy  grupy, za pomocą którego będzie można zarejestrować aktywność całej grupy.  Zapisu dokonuje się z profilu, podając dodatkowo liczebność grupy. Oprócz zrzut z ekranu aplikacji monitorującej ruch, grupa będzie zobowiązana do załączenia wspólnego zdjęcie grupy podczas rejestrowanej aktywności.

Możesz to zrobić rejestrując się ponownie na stronie www.neucadlazdrowia.pl i wybierając grupowe uczestnictwo, używając innego adresu mailowego.

Uczestnik otrzymuje numer automatycznie, podczas rejestracji na www.neucadlazdrowia.pl, numer można pobrać na swoje urządzenie i wydrukować. Choć nie jest to konieczne, warto o tym pamiętać, ponieważ wydrukowany numer startowy jest elementem jednego z „wyzwań” Walkathon NEUCA dla Zdrowia. 

Jeśli startujesz w aktywności grupowej – drużyna otrzyma jeden numer startowy.  Wynik grupy rejestruje tylko kapitan drużyny.

Wsparciem służy nasz serwis STS, skorzystaj z formularza kontaktowego na dole strony.

Zrzut ekranu telefonu to jedna z funkcjonalności telefonów mobilnych. W każdym modelu urządzenia w inny sposób wykonuje się zrzut, najlepiej wcześniej zapoznać się z tą funkcją.

Najlepiej zaraz po zakończonej aktywności

Korzystając z dowolnej aplikacji mobilnej, monitorującej aktywność na świeżym powietrzu: trasę czas i jej długość. Wcześniej należy uaktywnić w telefonie moduł GPS, ponieważ tylko wtedy urządzenie prawidłowo zapisze trasę.

Operator może naliczyć opłaty za transfer danych w związku z działaniem aplikacji mobilnej rejestrującej aktywność. 

#DPSwalkchallenge

#DPSwalkchallenge to internetowe wyzwanie do aktywności w realu, polegające na angażowaniu znajomych poprzez social media do włączania się w pomoc dla mieszkańców Domów Pomocy Społecznej, którzy szczególnie ucierpieli w pandemii COVID-19. 

Zasady #DPSwalkchallenge są bardzo proste, zebraliśmy je w pięciu krokach:

1    Przejdź minimum 1 km używając aplikacji monitorującej aktywność 

2    Zrób zrzut ekranu i opublikuj wraz z zasadami 

3    Zarejestruj się na https://neucadlazdrowia.pl/ 

4    Nominuj 5 osób 

5    Jeśli nie chcesz lub nie możesz wziąć udziału – wpłać dowolną kwotę na rzecz DPSów na https://neucadlazdrowia.pl/ 

Każda kolejna osoba, która poprzez #DPSwalkchallenge włączy się w tegoroczny Walkathon NEUCA dla Zdrowia zwiększa skalę pomocy dla mieszkańców Domów Pomocy Społecznej. W każdym tygodniu Walkathonu organizator akcji, Fundacja NEUCA dla Zdrowia, przekaże 100 wózków inwalidzkich dla podopiecznych DPSów, jeśli określona liczba osób zarejestruje swój spacer. Środki zebrane podczas wyzwania zostaną przekazane na pomoc Podopiecznym DPSów.

Tak, rejestracja jest konieczna w związku z zasadami bezpieczeństwa przeciwepidemicznego związanego z COVID-19.

Można zrobić to przez stronę www.neucadlazdrowia.pl, uruchomienie rejestracji nastąpi na 3 tygodnie przed datą Białego Miasteczka.

Organizator Walkathonu, Fundacja NEUCA dla Zdrowia, współpracuje z wieloma DPS-ami w kraju i wytypuje placówki potrzebujące pomocy. Jednocześnie zachęcamy do wskazywania DPS-ów wymagających wsparcia w wiadomości prywatnej pod adresem: kontakt@fundacjaneuca.pl

Tak, poprzez indywidualne wpłaty na rzecz podopiecznych Domów Pomocy Społecznej. Można to zrobić poprzez stronę www.neucadlazdrowia.pl, zakładka „POMAGAM DPS”. 

Uczestników finału obowiązuje rejestracja przy wejściu, a chętnych na badania profilaktyczne wcześniejsza rejestracja on – line. Przed wejściem na teren Miasteczka obowiązuje dezynfekcja rąk oraz pomiar temperatury ciała, powtarzany przed wykonaniem każdego badania profilaktycznego. Zapewniamy również dezynfekcje przestrzeni po każdym pacjencie. 

Tak, na terenie Białego Miasteczka będzie obowiązek zakrywania ust i nosa.

Fundacja NEUCA dla Zdrowia nie ponosi odpowiedzialności za wszelkie urazy do jakich może dojść podczas aktywności uczestników akcji na świeżym powietrzu. Jednocześnie prosimy o rozsądek i zachowanie ostrożności podczas podejmowanej aktywności. 

Organizatorem akcji od 9 lat jest Fundacja NEUCA dla Zdrowia, propagująca zdrowy tryb życia, profilaktykę zdrowtoną oraz wspierająca potrzebujących.